Visszaigazolási stratégiák

A napokban az egyik barátom arról panaszkodott, hogy megszaporodtak a kapcsolatkérő emailek a Linkedinen. Számára ismeretlen emberek küldözgetnek leveleket a szabvány szöveggel: I'd like to add you to my professional network. A jelenség valóban egyre gyakoribb. 

linkedin_3.jpg

A küldő oldala: Ha valakivel ismeretség nélkül szeretnéd felvenni a kapcsolatot, semmiképp ne küldj szabvány levelet. Ez olyan, mintha az utcán odamennél valakihez, köszönnél neki, majd távoznál. Nem akarom sokat ragozni a dolgot. A lényeg az, hogy ilyenkor írj néhány sort arról, hogy miért szeretnéd az illetőt a kapcsolati hálódban tudni. (Tudom ez neked alapvetés, de a tapasztalat azt mutatja, hogy sok embernek nem az.) 

A fogadó oldala: Érdemes valamiféle visszaigazolási stratégiát kialakítanod. Az első kérdés, hogy milyen kapcsolati hálót szeretnél építeni. Mennyiségit vagy inkább minőségit? Ha a mennyiség számít - hány ismerősöd van -, akkor egyszerű: aki bejelöl, azt visszaigazolod. 

Ha minőségit, akkor valahol meg kell húzni a határvonalat. Én azt fogadom el ismerősömnek, akit ténylegesen ismerek vagy azt, akivel ugyan még nem találkoztam, de személyre szabott üzenetet küld és meggyőznek a sorai. Tehát, az "I'd like to add you to my professional network" üzenet nem elégséges hozzá. De számos más megközelítés is létezik. Például: van aki, akkor fogad el valakit ismerősének, ha úgy érzi a kapcsolatban van valami jővőbeli üzleti potenciál. 

Neked mi a stratégiád ez ügyben a Linkedinen?

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem