Kritikus pont

Egyre többen felismerik a Linkedin előnyeit, azonban önmagában a jelenlét még nem elég. Nagyon nem mindegy, hogy milyen a profilod. Tapasztalataim szerint, a legkritikusabb pont a "summary" kitöltése. Összegyűjtöttem néhány szempontot, vonalvezetőként. 

Linkedin 3.jpg

Ne legyen túl rövid, de túl hosszú sem. Az ideális mennyiség: 10-15 mondat. Ebből az is következik, hogy nem a szakmai önéletrajzod megszövegesített változatát kell megfogalmaznod. A bemutatkozó szöveg (hiszen a "summary" rész ez esetben tulajdonképpen ezt jelenti) megírásakor, három kérdésre kell választ adnod: Mit ajánlsz? - milyen problémákra/élethelyzetekre kínálsz megoldást. Miért pont te? - mi az, amiben jobb vagy, mint mások. Miről emlékezzenek rád? - mi az a legfontosabb dolog, amit szeretnél, hogy megjegyezzenek rólad. De mit is jelent ez a gyakorlatban? Linkedin1.jpg

Az első bekezdésben mondd el, miért vagy aktív a Linkedin-en. A kapcsolataid - vagy bárki más számára, aki megnézi a profilodat - legyen egyértelmű: mi az oka a jelenlétednek. Például, ha állást keresel: I am seeking a full time position in marketing, specifically as an Project Manager with a mid-sized company who is looking to build their department with an experienced marketer.

Második bekezdésben mutasd be, hogy a múltbéli tapasztalataid, hogyan kapcsolhatóak össze a jelenlegi képességeiddel és azzal a pozicióval, amit jelenleg betöltesz - vagy éppen betölteni kívánsz. Gondold át, a tanulmányaid a fontosak vagy éppen az iparági munkatapasztalataid. Példa: I have worked in marketing industry for the past 6 years. During this time I worked closely with clients in various industries affording me the opportunity to learn about management, fostering successful client relationships. Through my experience I have learned that I am especially skilled at ... 

A záró bekezdésben érdemes arról írni, hogy miért téged válasszanak, valamint mi különböztet meg másoktól. Érdemes elkerülni a közhelyes, elcsépelt kifejezéseket - például: csapatjátékos, kreatív és társaik. Egy jó szinónima szótár sokat segíthet (igen, old school, de hasznos). Ez után, már csak a "specialities" rész van hátra. Itt sokan elkövetik azt a hibát, hogy mindent felsorolnak. Itt a legfontosabb a fókusz: mi az, amiben tényleg nagyszerű vagy? 

És végül egy jó példa:linkedin.png

Képek: innen, innen, innen,

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem