A valaha élt legnagyobb geek

A történetek fontosak. A jó sztorik szórakoztatnak és feltöltenek. Segítik az összetett problémák és összefüggések megértését. Sokkal emlékezetesebbek, mint a tények (önmagukban). Emberemlékezet óta velünk vannak és átszövik mindennapjainkat. 

 tesla énmárka.jpg

Az igazán emlékezetes márkák - énmárkák is - történeteket mesélnek, így segítve a befogadó érzelmi azonosulását.  A jó sztorimesélés titkát rengetegen próbálják megfejteni. Tengernyi könyv - csak az Amazonon több mint 137 ezerből választhatsz - áll rendelkezésre és számtalan gyakorlatorientált tréning. Mégis nehéz pontosan meghatározni, mitől jó vagy nem jó egy sztori. nikola-tesla-1.jpgÉppen ezért, én sem kezdek hosszas fejtegetésekbe, inkább hoztam egy gyakorlati példát. Ha a sztorimesélést eszközként szeretnéd használni (az énmárkád építéséhez vagy egy prezentációhoz), akkor a kezdésnek a következő gyakorlatot ajánlom figyelmedbe.

1. Válassz ki egy ismert embert és keresd meg a róla szóló Wikipédia szócikket. Én most a valaha élt legnagyobb geeket, Nikola Teslát választottam. (A szócikket itt találod.)

2. Gondold végig te hogyan mondanád, mesélnéd el a történetét.

3. Nézd meg, a profik hogyan csinálják.Keress egy igazán jó könyvet, filmet vagy előadást, ami a választott szereplőddel foglalkozik. Persze, ha nem szeretnéd végigcsinálni a gyakorlatot, akkor is érdemes Marco Tempest varázslatos előadását megnézned.

 

 

Képek: innen és innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem