Ne pletykálj!?

"A pletyka kicsit olyan, mint a szex. Sok mindenki csinálja, miközben nem ismerik el a jelentőségét és tiltják az élvezetét" - mondja Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus.  A pletykát, a pletykálást a legtöbben elítélik. De az is biztos, hogy nehéz lenne bárhol is pletykamentes övezetet találni. Szvetelszky Zsuzsa a pletyka rehabilitációjáról, rehabilitációjáért beszél. Védőbeszédében, igyekszik megcáfolni az általános vélekedést, miszerint a pletyka ártalmas, alacsony az igazság tartalma, tehát rossz dolog. 

személyes márkaépítés.jpg

Szvetelszky a pletyka társadalami funkcióira hívja fel a figyelmet: az információk megosztásában, a csoportnormák kialakulásában és betartatásában betöltött szerepére, valamint közösségszervező erejére. Az emberek több mint negyvenezer éve pletykálnak - mondja - és nem valószínű, hogy ez a következő negyvenezer évben sokat változna.

Ebből persze az is következik, hogy nem küzdeni kell a megszüntetéséért, hanem okosan együtt élni vele és kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket.  Például, gondoljunk csak bele: senki sem szereti, ha pletykatéma a személye. De ez a hozzáállás rögvest megváltozik, ha jót mondanak róla. Ha énmárkaépítésről beszélünk, akkor valójában ez az, amit a kommunikációs szakemberek word of mouth marketingnek neveznek. Tehát, pletykálni vagy nem pletykálni? Az előadáshoz klikk a videóra.

Meggyőzött az előadás? Kihasználnád a pletyka erejét?

Kép: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem