Hogyan telefonáljunk?

Bár a vonalas változatot felváltotta a mobil, de a telefonálás etikettje nem sokat változott az idők során. Ezt az elgondolásom támasztja alá az a több mint hetvenéves felhasználói kézikönyv, melyre a neten bukkantam. Ugyan kisebb módosításokkal, de megfontolandóak ma is a füzetben leírt gondolatok.


Bár mindenki tisztában van az alap udvariassági szabályokkal, azért néha nem árt átismételni. Hiszen ezek az apróságok is építhetik vagy rombolhatják a személyes márkádat. Nézzük, mire érdemes telefonáláskor figyelmet fordítani.

Legyél biztos a tárcsázott számban. Hagyj időt a hívott félnek. Állj készen a beszélgetésre. (A multitasking zavaró és a számítógép billentyűzet püfölése is hallatszik.)

Alkalmas az időpont? Normális hangerővel beszélj. Ha mást akartál hívni, kérj elnézést! 

Vizualizáld a hívott személyt. Használd a "köszönöm" és "szívesen" kifejezéseket. Ne szakítsd félbe a másikat! 

A nevén szólítsd. Ne várakoztasd a másikat, inkább hívd vissza később. Azonnal vedd fel a telefont. (Ezt a tanácsot módosítanám: ha alkalmatlan az időpont számodra, ne vedd fel, inkább hívd vissza később.)

Csak udvariasan. Mutatkozz be (!). Hagyj üzenetet, meddig nem vagy elérhető. (Ez az old school hangpostafiók. Ma azt mondanám, hogy ne mulaszd el a visszahívást.)

Jegyezd fel a hívó nevét és elérhetőségét, ha más telefonját veszed fel. Általában a hívófélnek ajánlott kezdeményeznie a beszélgetés befejezését. Ne csapd le a telefont.

Mivel egészítenéd ki a listát?

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal branding közösséghez. Klikk ide.

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem