Nézelődők

Mindenki tisztában van azzal, hogy a fejvadászok, munkaközvetítők és a munkaadók megnézik a jelöltek online profiljait . Most némi bepillantást nyerhetünk, hogy valójában milyen mértékű ez és milyen következményekkel járhat. 

A londoni székhelyű Reppel, 300 szakembert kérdezett meg arról, figyelembe veszik-e és milyen módon a jelölt közösségi oldalakon nyomon követhető aktivitását a kiválasztási folyamat alatt. A legfőbb tanulságok: számít, hogy mi található rólad az interneten; már a jelentkezés beérkezése után megnézik a profilodat (leginkább a Facebook, Twitter és Linkedin aktivitásod); valamint a válaszadók kétharmad állította, hogy utasított már el jelöltet a közösségi oldalakon észlelhető aktivitása miatt. A jó hír, hogy nagyjából ugyanennyien válaszolták azt, hogy e miatt választottak egy jelöltet.

Persze, az adatokat némi fenntartással kell kezelni, hiszen nem tudjuk hogyan választották ki a válaszadókat és a minta nagysága sem túl nagy (valamint nem magyar adatok). Azonban a trendeket jól mutatja az alábbi infografika. 

Nagyobb kép.

Kép: innen

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem