Az ingyenesség mítosza

Mi sem egyszerűbb, mint a közösségi oldalak segítségével énmárkát építeni. Könnyen használható, ráadásul nem kérnek pénzt a használatáért. De ettől még nincs ingyen. 

Ha erős énmárkát szeretnél, mi sem egyszerűbb, indíts egy blogot, légy jelen a közösségi oldalakon és  csinálj saját Youtube csatornát, hiszen nem kerül semmibe. Több száz cikkben olvastam már ilyen és ehhez hasonló tanácsokat. Igen, ezek remek eszközök lehetnek az énmárkád építéséhez. Ezt nem is vitatom. De egy dologban egész biztosan tévednek: nincs ingyen.

Tudom, mindenki arról beszél milyen olcsó a közösségi média használata. És valóban, egy blogot vagy egy Youtube csatornát indítani nem kerül semmibe. De itt vége is van az ingyenességnek. Ha erős márkát akarsz építeni, akkor erre időt, energiát és néha még pénzt is kell fordítani. Már egy igazán jó LinkedIn profil létre hozása is átgondoltságot és időt igényel. Arról nem is beszélve, hogy ha kapcsolatokat építenél ezen keresztül, akkor rendszeresen részt kell venned a szakterületedet érintő csoportok életében. 

Vagy például, egy saját Youtube csatorna - saját videókkal -, lehet hatékony, de a házilagos kivitelezés sok esetben inkább árt, mint használ. A profi kivitelezés, pedig pénzbe kerül. És akkor arról még nem esett szó, hogy akkor hatékonyak ezek, ha van mögötte valamiféle stratégia. Ha nemcsak feltöltöltöd a videódat, hanem még más felületeken is megosztod.

Ne értsd félre. Ezek szuper eszközök a márka építésére és erősítésére, de nem igaz, hogy mindenkinek ezeket kell használnia és az sem, hogy ingyenes. Egyik sem igaz. Éppen ezért érdemes átgondolnod, hogy ezek az eszközök: Valóban szolgálják-e a céljaid megvalósítását? Van-e elég erőforrásod (időd, energiád, tudásod, kitartásod, stb.)? Azaz megéri neked, pont ezeket a felületeket használni.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Personal branding közösséghez. Klikk ide

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem