Törzsek és vezetők

Úgy alakult, hogy szabadságom utolsó napját kedves barátaimnál tölthettem. A beszélgetés egy pontján felpattant házigazdáim egyike és Seth Godin: Small is the new big című könyvével a kezében tért vissza. Már egy ideje olvasom Seth Godin blogját, ezért igen megörültem a kölcsönzés lehetőségének. (Seth Godin, megbecsült marketingszakember és a világ egyik legnépszerűbb üzleti blogerre.) Godin egyik alapvetése, hogy a marketing a jó termékkel vagy szolgáltatással kezdődik. Ez a szemlélet hozzám is igen közel áll.

A könyvet még nem tudtam elolvasni, de ahogy befejeztem beszámolok róla. Addig is ajánlom figyelmetekbe a TED konferenciáján elhangzott előadását. Amelyben Godin, amellett érvel, hogy az internet a tömegmarketing végét is jelenti, de felélesztett egy régi társadalmi formációt, a törzseket. Az emberek ősidők óta különböző törzsekbe tömörülnek, melyek közös nézeteken és értékeken alapulnak. Mára az internet megszüntette az ilyen csoportosulások földrajzi, anyagi és időbeli korlátait. A közösségi hálózatok és portálok, a blogok lehetőséget teremt arra, hogy akár milliók szerveződjenek törzsekbe érdeklődésük, meggyőződésük vagy akár fogyasztási szokásaik szerint. A kérdés már csak az, hogy ki fogja ezeket a törzseket vezetni. Kik lesznek az új vezetők? A válaszért kattints a videóra!

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Personal branding közösséghez. Klikk ide.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem