Cél vagy jövőkép?

Gyakran kérdezik az ügyfeleim, hogy mi a különbség cél és vízió között. Persze, rögtön hozzáteszik, hogy szerintük a kettő megkülönböztetése  az csak, amolyan corporate bullshit. Én egyáltalán nem így gondolom.

A fentebbi kérdés elhangzása után, már-már reflexszerűen keresem elő az egyik legkedvencebb beszédemet, King méltán híres szónoklatát. Ez az a beszéd, melyben csodálatos egyszerűséggel és kristálytisztán mutatja be Martin Luther King az általa elképzelt világot, és ez jóval túlmutatott a céljain. King doktor célja, az akkoriban fennálló jogi egyenlőtlenség és a faji megkülönböztetés megszüntetése volt. De nem a cél megvalósításának lépéseiről és feltételeiről beszélt, hanem a cél megvalósulásának következményeiről, a viziójáról.

A beszéd leiratát itt találod.

Jó, ha vannak terveid és céljaid. De még ennél is jobb, ha van egy tiszta képed, ha van "egy álmod", mely túlmutat az éppen aktuális céljaidon. Már csak azért is, mert ha tudod miért az a célod, amit kitűztél magad elé, ha magad és mások számára is tiszta, hogy az egyéni célod hova vezet, könnyebben találsz támogatókat, követőket és segítséget. 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Facebook Personal branding közösségéhez. Klikk ide.

Kép: innen

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem