Jamie Oliver, a pucér séf

"Klassz lenne, egy ilyen srác a szomszédban!" - ez a mondat fogalmazodótt meg a fejemben, amikor először láttam  Jamie Oliver főzőműsorát. A bájosan pösze séf, ma már négygyerekes apuka, a világ egyik legkedveltebb televíziós személyisége és Nagy-Britannia egyik leghíresebb export terméke. 

Lehet szeretni vagy utálni, de a fiú a szomszédból az évek során egy igen erős személyes márkát épített fel. Nézzük, mi az ő receptje!

Egyszerűség. Viszonylag közismert, hogy a  "Pucér séf" cím, nem a meztelenségre, hanem az egyszerűségre utal. A mondanivaló ugyanaz maradt a kezdetektől, főzni nem egy ördöngös dolog. Erre a külsőségek is ráerősítenek, például a már emlegetett szomszédsrác figura.

Következetesség. Mindig is ragaszkodott hozzá, hogy minőségi és egészséges alapanyagokat használjanak az éttermeiben és a műsoraiban is. Nem mulaszt el egyetlen alkalmat sem, hogy e szempontok fontosságát hangsúlyozza és érvényesítse. Ezzel is arra ösztönözve az embereket, hogy a mindennapi étkezéseik során ugyanígy tegyenek. 


Jótékonyság. A "The Fifteen Foundation"(2002), Jamie Oliver saját alapítványa, hátrányos helyzetű fiataloknak nyújt képzést és munkalehetőséget, természetesen a konyhában. A "Feed me better"(2003),  az iskolai étkezés megváltoztatásáért küzd. A "Jamie's Ministry of Food"(2008), arra biztatja az embereket, hogy újra főzzenek otthon és legjobb receptjeiket osszák meg másokkal is. És a legújabb "Jamie's Foodrevolution"(2010). Az alapítványok mellett, aktivistaként lobbizik a kormányzatnál a jobb iskolai étkezésért és szerepet vállal az elhízás elleni küzdelemben is. A neve mára összefort ezekkel a célokkal és a jótékonykodással, ami természetesen, nemcsak a közösségnek jó, hanem Jamie Oliver személyes márkáját is építi.

Szóval, a minőségi alapanyagok használata, az egészségesebb étkezés nála nem ötperces hóbort és ebből adódóan a gyorséttermek sem a barátai - a gyerekeit soha nem vitte el ilyen helyre. Tavaly eddigi tevékenységéért és további terveinek megvalósítása érdekében, elnyerte a TED 100.000 dolláros díját. Íme, a díjátadón elhangzott beszéde, mely egy kissé hatásvadász, de azért elgondolkoztató. 

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem