Coppola és az átlátszó esőkabát

Francis Ford Coppola interjút adott a 99% nevű portálnak. Az interjúban, többek között, hogy mi az amit filmforgatás közben mindig szem előtt tart - a cikk itt olvasható:

"Ha filmet készítesz, próbáld összefoglalni egy vagy két szóban mi a film témája. Amikor filmet forgatok, mindig tudom, hogy mi az az egy szó, amiben összefoglalhatom a film mondanivalóját...

A Keresztapában az öröklés, a Magánbeszélgetésben a magánélet,és az Idegek apokalipszisében a morál. Ez azért nagyon fontos, mert egy rendező a legtöbb időt azzal tölti, hogy döntéseket hoz. Egész álló nap: Azt akarod, hogy hosszú haja legyen a szereplőnek, vagy inkább rövid? Ruha legyen vagy nadrág? Szakállas vagy szakáll nélkül? Sokáig nem tudod, hogy mi a válasz. De ha tudod, hogy mi azaz egy szó, az mindig segít.

Emlékszem, a Magánbeszélgetések forgatásán, hoztak egy csomó kabátot és azt kérdezték: Az szeretnéd, hogy Humphrey Bogart úgy fessen, mint egy detektív?  Vagy azt szeretnéd, hogy úgy fessen, mint bla-bla-bla. Nem tudtam melyik kabátot válasszam, de azt igen, hogy a téma a "magánélet", tehát úgy döntöttem legyen az átlátszó, műanyag kabát. Ha megvan azaz egy szó, akkor tudod, hogy merre induljál, amikor bizonytalan vagy."

Egyetlen szó a kiindulópont. Tetszetős és praktikus koncepció, ami talán máshol is alkalmazható.

Képek:innen és innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem