Néhány tipp motivációs levélhez

A kísérő- vagy motivációs levél feladata, hogy a címzett elolvassa utána a mellékelt önéletrajzot. Pusztán ennyi. Az, hogy behívnak-e interjúra nem a kísérőlevélen, hanem az önéletrajzodon múlik. Ha a kísérőleveled nem meggyőző, akkor a csodálatosan elkészített önéletrajzodat sem olvassák el. Csaba barátom napokig szenvedett egy motivációs levél megírásával, mire felhívott. A mai poszt tulajdonképpen miatta született. Szóval mitől lesz jó egy motivációs levél? Íme, néhány egyszerű tipp.

Legyen rövid.

Soha ne legyen hosszabb, mint egy oldal. Ne legyen benne túl sok részlet és adat, de legyen benne, hogy mit és miért küldesz, valamint egy utalás, hogy mit olvashatnak az önéletrajzodban.

Legyen világos, hogy milyen munkáért pályázol.
Néhány vállalat több állást is meghirdet egyszerre és lehetséges, hogy ugyanarra a címre várják a jelentkezéseket. Ne nekik kelljen találgatni, hogy melyik állásra jelentkezel. A nem egyértelmű a megfogalmazás növeled az esélyét, hogy olvasatlanul a kukában landol a jelentkezésed.
A hirdetésekben, a legtöbb esetben, szerepel egy referencia szám. Ha van ilyen, győződj meg róla, hogy ez a szám szerepel-e a leveledben.

Mutasd meg, hogy tényleg érdekel a cég.
Olvasd el a cég honlapját, hogy megismerd az adott cég vállalati kultúráját és működését. Találd ki hogyan hivatkozhatsz ezekre az ismeretekre a leveledben. A legtöbb ember nem szán időt erre. E mellett, amikor a vállalatra utalsz, a nevüket használd. Ha csak a „cégük” vagy „vállalatuk” formulát használod az azt a benyomást kelti, hogy nem érdekes melyik cégnél dolgozol.

A megfelelő embernek címezd.

Próbáld megtudni, hogy ki az, aki a jelentkezésekkel foglalkozik. A hirdetésekben általában megadnak valamilyen kontakt lehetőséget. Ha a név nem szerepel, egy telefont megér, hogy kiderítsd ezt az információt.  Ez csak egy apróság, ami megmutatja, hogy elvégezted a házi feladatod.
Persze ne a keresztnevén szólítsd meg – nem „Kedves János”, hanem „Tisztelt Kovács Úr”.

 

Néhány formaság:
Használd a szabványos üzleti levél formátumot, akkor is, ha e-mailben küldöd a jelentkezésed.
A szokásos üzleti betűtípussal írd. Sok ember tévesen gondolja, hogy divatos, vagy szórakoztató betűtípusok megfelelőek, de nem.

  Ha e-mailben küldöd, a motivációs levél legyen az e-mail szövege és az önéletrajz a csatolmány.
Ha postán, akkor a kísérőleveled sima fehér papíron legyen, ha van saját levélpapírod, akkor használhatod azt. A kísérőlevél legyen felül.
Végül, ellenőrizd, hogy a levél (és az önéletrajz) nem tartalmaz helyesírási vagy nyelvtani hibát. Kérj meg valakit, hogy olvassa el. Lehet, hogy észrevesz valamit, amit te nem, mert neked már annyira ismerős az anyag.

Bónusz:
Ne félj, a személyiségedet megmutatni.. Ha úgy gondolod, hogy a megpályázni kívánt munkát neked találták ki, írd bele a levélbe.

Képek: google

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Facebook Personal branding közösségéhez. Klikk ide.

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem