Az időjós állást keres

Külföldön már egy-két éve dívik, hogy az álláskeresők bemutatkozó kisfilmet készítenek magukról, feltöltik valamelyik videó-megosztó oldalra és már csak a linket kell elküldeni a megcélzott céghez.Tegnap láttam egy magyar álláskereső filmjét. Első körben azt hittem, hogy  valamiféle paródiája a fent említett videós rezüméknek, de aztán kiderült, hogy nem. Szilárd tényleg állást keres.  

A prezentáció hangalámondással készült. Galamb, az egyik kereskedelmi csatorna hangja a narrátor, ami lehetne vicces, de nem az. Megtudjuk, hogy "hősünk" Móron született, majd Sopronban élt. Ott is érettségizett. A sört szereti, hűséges és kedvence Jackie Brown. Volt hírolvasó, műsorvezető, reklámszövegíró, kreatív szakember és szerkesztő-riporter. Szeretne egy vidám csapat tagja lenni, ahol kihasználják rugalmasságát, kreativitását, képességeit és elhivatottságát. Kellett jó néhány perc mire rájöttem, hogy az önéletrajz Szilárdé a hajdani időjósé. 

 

Szilárd önéletrajzához klikk ide! (Technikai bénaságom, hogy nem sikerült beágyaznom a filmet. Elnézést!).

Rengeteg dolgot sorolhatnék miért nem tartom jónak ezt az önéletrajzot. Írhatnék arról, hogy a poénokon már az alsó tagozatos fiam sem nevetett, hogy képek minősége erősen a  kilencvenes évek elejére hajaz stb. E helyett inkább egyetlen meghatározó mozzanatot vagyis inkább annak hiányát emelném ki.

A prezentációból nem derül ki, mit szeretne dolgozni Szilárd, milyen feladat elvégzéséért venné fel a fizetését minden hónapban. Állítása szerint elhivatott, de nem igazán azonosítható, hogy mi az elhivatottság tárgya, ha csak az alkoholfogyasztási preferenciáját nem tekintjük ennek ti. nem szereti a bort, de szereti a sört. A sör és különösen a Soproni iránti elkötelezettségének hangsúlyozása, akkor lenne indokolt, ha a Soproni sörgyárban kívánna elhelyezkedni. Ez esetben, méltó módon és hitelesen tudná képviselni a gyártó cég érdekeit. De azt hiszem, Szilárd nem erre gondolt a rezümé készítése közben.

Mielőtt elragadna a hév és túl vitriolossá válnék, nézzük mit érdemes szem előtt tartani  egy - bármilyen formátumú - önéletrajznál:

1. Jó, ha tudod milyen munkakörben szeretnél elhelyezkedni és mi az, amire alkalmas vagy. A tulajdonságaid és a múltad felsorolása, önmagában nem visz közelebb az áhított célhoz.

2. Érdemes megcélozni néhány céget és nem több száz helyre elküldeni az önéletrajzod, hátha valahova majd jó lesz alapon. (Az előző két szempont meghatározza a tartalmat és a stílust is.)

3. Gondold végig, mely információk fontosak és melyek nem a vágyott állás szempontjából. Például kiderülhet, hogy a gyerekkorod és az alkoholfogyasztási preferenciáid nem feltétlenül fontosak a betöltendő munkakör szempontjából. Erre jó módszer, ha megpróbálod a leendő munkaadód szerepébe képzelni magad. Ha te lennél a helyében mit szeretnél megtudni?

+1  Klassz, ha valami meglepő grafikát, formát vagy műfajt találsz a szakmai pályád bemutatásához, azonban tartalom nélkül csak egy jó geg és nem egy jó rezümé lesz.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Facebook Personal branding közösségéhez. Klikk ide.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem