Válassz új nevet!

Az énmárka építésének egyik lehetséges eszköze a névváltoztatás, legalábbis a svédek szerint. Manapság Svédországban egyre divatosabb a családnév megváltoztatása. 2002 óta megduplázódott azok száma, akik új vezetéknevet választanak maguknak.

 személyes marketing.jpg

A hivatalos névváltoztatás leggyakoribb oka, hogy egyéni és különleges nevet szeretnének maguknak a változtatók. Ugyanis, Svédországban a leggyakoribb nevek "-son"- ra végződnek. A vezetéknevek öröklése előtt - a régi skandináv gyakorlat szerint - a gyerekek az apa keresztnevét örökölték a „son” (fia) vagy „dotter” (lánya) végződést hozzátéve. Így lett Karl fia Lars, Lars Karlsson és lánya Lisbet Karlsdotter. Úgy tűnik, hogy ezt most megunták a svédek.

Valaki egyszerűen a régi családi nevét veszi fel és van olyan is, aki egyszerűen kitalál magának egy újat. A legmeglepőbb - egyben talán a leghumorosabb - a mediterrán nevek népszerűsége.

Te megváltoztatnád a neved?

forrás

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Facebook Personal branding közösségéhez. Klikk ide.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem