Néhány szempont

Az erős énmárka alapja az önismeret, e mellett tudnod kell ki a közönséged és kik a lehetséges versenytársaid. Milyen szempontok alapján érdemes nekifogni az énmárkád építéséhez és alkalmazásához? Ezeket a témaköröket járom körül, szerdánként, öt héten keresztül.

Gyakran mondják, hogy az én-márka nem más, mint „beteljesített ígéret”. Ahhoz, hogy ez így is legyen érdemes néhány szempontot figyelembe venned. Hiába építesz erős én-márkát, ha az, amit kínálsz nehezen elérhető (akár a saját munkaerőd, tudásod vagy valamilyen termék). Hiszen az én-márkád építése a karrieredet szolgálja.

Érdemes arra törekedni, hogy mindenkiben jó élményt kelts, akivel kapcsolatba kerülsz. Nem tetszhetsz mindenkinek és nem kell megjátszanod magad, de érdemes arra törekedni, hogy a jobbik oldaladdal találkozzanak.

Az erős én-márka felépítése munkát és energiát igényel. Ha egyszer már hozzá kezdtél, akkor ez nem az a terület, ahol lustálkodhatsz. A közönséged elvárja, hogy a lehető legjobbat hozd ki magadból. Teljesítmény nélkül nem megy.

Ha ígérsz valamit, azt mindig tartsd meg. Ennek a legjobb módja, ha inkább mindig egy kicsit kevesebbet ígérsz, mint amit teljesítesz.

Az egyik leghatékonyabb módja, hogy kapcsolatot teremts az emberekkel, ha segítesz nekik. Ha ezt beépíted a márkádba, sokkal fogékonyabb lesz a közönséged. De ezt csak, akkor tedd, ha valóban segítenél. Az érdeken alapuló segítséget egy pillanat átlátják és ez inkább ártani fog neked.

A legtöbben csak a problémát látjuk és a megoldást nem. Ha segítesz megérteni, hogyan lehet megoldani az adott problémát és ebben te hogyan tudsz részt venni, nyert ügyed van. Ez persze nem jelenti azt, hogy tolakodónak kellene lenned. A tukmálás sok embert taszít.

Ha nem spórolsz az időddel és a tehetségeddel, akkor könnyebb a közönséged bizalmát és jóakaratát megnyerned. Egy kis nagyvonalúság soha sem árt.

A legtöbb ember nem hazudik nyíltan, de sokan készek arra, hogy eltitkolják a tényeket vagy rugalmasan kezeljék az igazságot. Ha a hírneved sérült, ezt időigényes helyre állítani, de az őszinteség segít és fenntartja a bizalmat.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Facebook Personal branding közösségéhez. Klikk ide.

Képek
 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem