Konkurencia

Mindennek és mindenkinek van versenytársa. Ez igaz a termékekre, szolgáltatásokra és rád is. Folyamatos verseny van. Ahhoz, hogy elérd a célodat és a céljaidnak megfelelő erős énmárkát építs, nemcsak magadat és a közönségedet érdemes megismerned, hanem a konkurenciát is.  

Mi teszi őket a versenytárssá? Ugyanazt kínálja/tudja, amit te? Vagy/és ugyanazokat az embereket/cégeket célozzák meg? Milyen képzettséggel, tapasztalattal, tudással rendelkeznek? Különbözik a tiedtől? Ha igen, mi az eltérés?

Mit kínálnak? Milyen szolgáltatást, terméket, valamint információt kínálnak és mi az, amit, nem? Milyen díjazásért/munkabérért dolgoznak?

Mit gondolsz, akik velük dolgoznak, mit szeretnek bennük, miért dolgoznak velük? Mi az, amiben jobbak, mint te? Mi az amit, jobban csinálnak? Mi az amiben, te vagy a jobb?

A versenytársak hogyan írják le azt, hogy mi teszi őket egyedivé? Miben különbözik a leírásuk a tiédtől? Te hogyan írnád le a konkurens márka stílusát?  Milyen értékeket vallanak?

Mennyire aktívak a saját mákájuk promotálásában? Ismertek a te területeden? Milyen a hírnevük? Milyen információkat találsz róluk a neten? Fent van az önéletrajzuk a LinkedIn-en és mennyire aktívak ott? Van honlapjuk? Blogjuk?

Milyen szakmai és/vagy társadalmi szervezet munkájában vesznek részt?

Ők hogyan próbálják megtalálni a közönségüket? Formális vagy inkább informális stílusban kommunikálnak velük? Társalgási vagy inkább szakmai hangnemet használnak?

Milyen erős a kapcsolatuk a közönségükkel? Amit kínálnak könnyen elérhető vagy csak nehézségekeg árán?

Képek

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Facebook Personal branding közösségéhez. Klikk ide.

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem