WDYDWYD?

vagyis "Why Do You Do What You Do?" (Miért csinálod, amit csinálsz?) - ezt a kérdést tette fel egy gyerek 1999-ben, Tony Deifell fotósnak. Egy este Deifell az irodájában ült. Nem akarta, hogy zavarják, de csengett a telefonja és valamiért mégis felvette. Egy számára ismeretlen gyerek ezt kérdezte, mielőtt bármit is mondhatott volna. Később kiderült, a srác azt a feladatot kapta az iskolában, hogy találjon valakit, aki a helyi közösségért dolgozik és kérdezze meg erről. A kisfiú kinyitotta a Yellow Pagest és abból nézte ki a telefonszámot.

Diefellt nem hagyta nyugodni a kérdés, újra és újra eszébe jutott és 2004-ben elkezdte idegeneknek feltenni a kérdést, a választ felírta egy fehér papírra és ezzel együtt lefényképezte őket. Majd projektjét nyitottá tette és bárki feltöltheti válaszát az általa létrehozott oldalra.  Később a Ning közösségi portálon is készített egy oldalt, ahol ma már több ezer fotó, videó és poszt található a válaszokkal.

2007-től vállalati tréningeken is felteszik ezt a kérdést. " Ez egy megtévesztően egyszerű módja annak, hogy az emberek kifejezzék alap értékeiket és a történetüket" - Even Wittenberg a Google vezetőképzésért felelős vezetője szerint.

Egyszerű kérdés? Neked mi a válaszod? Miért csinálod, amit csinálsz?

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Facebook Personal branding közösségéhez. Klikk ide.


 

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem