Sir James Dyson és a porszívó

A hétvégen elromlott a porszívóm, ezért a neten kezdtem kutakodni, milyen porszívót kellene vennem. E közben bukkantam rá James Dyson, pontosabban ma már Sir James Dyson történetére.

James Dyson, tervezőmérnök, a 70-es évek végén, kissé ideges lett attól, hogy néhány perc porszívózás után a porzsák megtelik és újra meg újra ki kell ürítenie. Más valószínűleg sűrű káromkodások között kihajította volna a gépet és többé a porszívó szót sem ejtette volna ki a száján.  De ő más utat választott. Elkezdte törni a fejét, hogyan lehetne ezt a problémát megoldani. Majd neki látott a gyakorlati megoldásának, mintegy 5100 prototípust készített, de végül megszületett a porzsák nélküli porszívó. 

Az eddigiekből is kitűnik, hogy Dyson nem egy feladós típus. De itt még nincs vége a történetnek. A neheze csak ezután következett. Megpróbálta eladni a találmányát, de senki sem akarta megvenni. Még ekkor sem adta fel. Megalapította a saját cégét, mely azóta is sikeres. Ma Nagy-Britanniában minden harmadik háztartásban az ő porszívóját használják. 

A cég háttértörténete, Dyson 15 évig tartó odüsszeiája legendává vált. Persze Dyson is tesz azért, hogy ezt a legendát életben tartsa,  többek között ezért is, megalapította a James Dyson designdíjat, valamint újabb és újabb találmányokkal áll elő.

Azt nem tudom, hogy Dyson porszívót veszek-e, de a története lenyűgöző.

Képek innen, innen és innen.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Facebook Personal branding közösségéhez. Klikk ide.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem