Zachary Garcia meglepődött

Hogy nem tudod ki az a Zachary Garcia? Eddig én sem tudtam. Ő egy 18 éves floridai diák, aki egy átbulizott éjszaka után, hazament és rákeresett a saját nevére a neten. Majd kissé kiakadt. A saját fényképét és nevét látta egy gyilkossági körözésen. Felhívta a Polk megyei sheriff hivatalát, ahol kiderült: valóban egy Zachary Garciát keresnek (csak az „e”-vel írja a nevét) és az ártatlan diák szerencsétlenségére még egy napon is születtek, egy év különbséggel. A rendőrök tévedtek. El tudod képzelni mennyire kiborult?  És azt, hogy mi történt volna, ha nem veszi észre? Ijesztő! 

Néhány javaslat, hogy képben legyél, mi van rólad a neten:

Keress magadra! Menj a Google.hu-ra és írd be a neved a keresőbe (a nevedet érdemes idézőjelbe tenni). Ha valami nincs rendben, a lehető leghamarabb orvosold a helyzetet. A leendő munkáltatóid, üzletfeleid is ezt teszik. Ezzel az egyszerű dologgal sok kellemetlenséget megelőzhetsz.

Állítsd be a Google Alerts-ot! Ez sem túl bonyolult és ez a praktikus kis program figyelmeztetést küld a postafiókodba, ha valahol a neten felbukkan a neved. Mindössze annyit kell tenned, hogy elolvasod az e-mailt.

A saját netes jelenléted ellenőrzése és frissítése. Sokan úgy gondolják, hogy ez felesleges. De ha rajta vagy a Facebook-on, javaslom állítsd be az adatvédelmi szolgáltatást, hogy tényleg csak az láthassa a profilodat, akinek engedélyezed. És ha a LinkedIn-hez is csatlakoztál, akkor frissítsd rendszeresen az adataidat. Az sem árt, ha fénykép is van rólad. Az online profilod naprakészen tartása, az álláskeresést, a karrieredet és a személyes márkád építését is segítheti vagy gátolhatja.

Mint ahogy a fenti eset is mutatja, nem árt rendszeresen ellenőrizni, hogy mit írnak rólad.

Te figyelemmel kíséred az online jelenléted? Hogyan?

Kép innen.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Facebook Personal branding közösségéhez. Klikk ide.

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem