A bukott ikon

Nem kell félteni Marthát. Úgy kicsinosítja a cellát, hogy rá sem lehet majd ismerni. Pompás szállás lesz. – mondta Jim Carrey, Martha Stewart börtönbe vonulása előtt. Akkor sokan „temették” Martha Stewartot. Mára azonban, úgy tűnik lassan, de biztosan újra építi a márkáját és a birodalmát.

Martha Stewart, az amerikai házitündérek körében nem véletlenül számít ikonnak és a pasztell-színű álom megtestesítőjének. Számos területen – sütés-főzés, szabás-varrás, öltözködés, kertészkedés, lakberendezés, takarítás, stb. - ad ki stílust diktáló kiadványokat.

Martha Stewart szerteágazó birodalmat épített fel. Saját magazinjaiból, könyveiből, tévés műsoraiból és cégéből is profitál. Szépen ívelő karrierjében nagy törést okozott, amikor 2004-ben, csalással, az igazságszolgáltatás félrevezetésével és akadályozásával vádolták, valamint bennfentes tőzsdei kereskedelem bűntettével. A vádpontok közül "csak" az igazságszolgáltatás félrevezetése maradt, ez is elégséges volt ahhoz, hogy Stewartot öt hónapra leültessék. Tehát, egyfelől Martha Stewart erős és befolyásos márka. Másfelől ott a folt, az igazságszolgáltatás félrevezetése és az öt hónap börtön.  

Senkit sem bíztatnék arra, hogy az ő példáját kövesse és hazudjon a bíróság előtt. Az azonban tiszteletre méltó, ahogy a börtön után nem adta fel és lassan, de biztosan újra építi az énmárkáját.

De mi az, ami fontos az ő történetéből?

Céltudatosság. Tudja mi a célja és ezért megteszi, amit csak tud. Nem adta fel, mer újra kezdeni és kockáztatni. Mindezt kitartóan és hihetetlen energiával csinálja.

Remek kommunikáció. Martha Stewart mindig is tudta, hogyan használja a különböző kommunikációs csatornákat és ez most sincs másképp. Miközben a legkülönbözőbb csatornákon kommunikál – tv műsor, magazinok, weboldal, Facebook, Twitter – mindig koherens az üzenet. Azonban ez nem jelenti azt, hogy mindenütt ugyanarról beszél. A Facebook rajongóit jobban érdekli a divat, így ott arról ír, míg a Twitteren inkább receptekről.

Újíts, kísérletezz és ne másokat másolj. A jó stratégia magában foglalja a kísérletezésre való nyitottságot.  Erre jó példa, a viccnek induló blog a Daily Wag, mely Francesca és Sharkey – Stewart imádott francia bulldogjainak életét követi első szám első személyben. Nos, a blog népszerűségének köszönhetően született meg a Petsmart-val kötött együttműködés.

És a legfontosabb, hogy mondj igazat!

Ha tetszett a poszt, oszd meg másokkal és csatlakozz te is a Facebook Personal branding közösségéhez. Klikk ide.

Képek innen, innen és innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem