Prezentáció TED módra

Vitathatatlan, hosszú ideje, rá vagyok kattanva a TED-re. A TED konferenciái rendkívül izgalmasak. Érdekes emberek, provokatív gondolatok, és inspiráló ötletek, a legkülönbözőbb témákban. A legjobb és legszórakoztatóbb beszédek a TED rendezvényein hangzanak el. Majd a honlapjukon ingyen megnézheted az elhangzott előadásokat. Ennek ellenére az emberek tolonganak, hogy kifizethessék a több ezer dolláros részvételi díjat. De mi az amitől, ennyire sikeresek? Mitől annyira jók ezek a beszédek? Mit tanulhatunk belőle?

ted1.jpg

Közérthetőség – Einstein egyszer azt mondta, nincs olyan bonyolult probléma, amit ne lehetne érthetően elmagyarázni. A TED-en elhangzó előadások ezt bizonyítják. A hosszú bonyolult mondatok, a terjengőség és a szakzsargon használata nem segíti a megértést. Az igazán jó előadók tudják, hogy minél összetettebb egy téma, annál fontosabb az egyszerűség. 

Tömörség - A TED konferenciákon egy-egy előadó legfeljebb 18 percig beszélhet. Stephen Wolframnak ennyi idő elég volt arra, hogy bemutassa a "Mindenség kiszámításának elméletét". Ha neki sikerült ez, akkor nincs az a bonyolult téma, amit ne lehetne ennyi idő alatt összefoglalni.

Szenvedély – A legkülönbözőbb emberek, a legkülönbözőbb témákról beszélnek, ami közös bennük, az a szenvedélyes érdeklődés és kíváncsiság. Legyen az a közoktatás új modellje, a globális felmelegedés vagy a marketing. Ha nem igazán érdekel az, amiről előadsz, soha nem lesz igazán érdekes. Tehát, olyan témát válassz, ami tényleg érdekel.

Egyszerű, de igényes design – A TED-en látható prezentációk designja feltűnően egyszerű. A prezentációk diáin kevés a szöveg és nincs sok kép. Ez azonban nem jelent vizuális igénytelenséget. A slide-ok a könnyebb megértést segítik, kiegészítik az elhangzottakat.

És végül, de nem utolsó sorban: Mindegy, hogy miről beszélsz: tudományról vagy üzletről. Mindegy, hogy van-e prezentációd vagy a nélkül adsz elő. Mindegy, hogy sok adatot használsz vagy egyet sem. A lényeg, hogy amikor közönség előtt beszélsz, az nem rólad szól, hanem azokról, akik hallgatnak.

Ízelítőként itt a "pillecukor probléma":

(Magyar felirat beállítható.)

Te hogyan készülsz az előadásodra?

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is a Facebook Personal branding közösségéhez. Klikk ide.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem