Melyik polcra tennéd magad?

Vajon van-e hasonlóság egy doboz keksz vagy egy doboz tea, tehát egy termék márkázása és az énmárkád tudatos építésében?

személyes márka 2.jpg

A szupermarketben a legjobb, legerősebb márkák szemmagasságban vannak, ott, ahol a legkönnyebb észrevenni őket. Tetszetős csomagolásban, fülbemászó szlogennel és figyelemfelkeltő hirdetéssel.

Az alsóbb polcokon a generikus (általános) termékek vannak. Jellegtelen csomagolásban, reklám nélkül és szomorúan a legalsó polcon üldögélnek, felfedezésre várva. Lehet, hogy ezek is ugyanolyan jó minőségűek, ízletesek és megfelelnének neked, mégsem nagyon veszed észre őket, mert unalmasak. Persze kivétel az a helyzet amikor kifejezetten ezeket keresed.  

Egy termék sikerét nem csak a minősége, hanem a csomagolása, a hozzátapadó érzetek, és a termék marketingje is jelentősen befolyásolják. Lehet a legjobb, a legújabb, de ha senki nem tud róla, akkor senki sem fogja megvenni.szemelyes_marka_5.png

Gondolj csak bele, amikor vásárolsz, mi alapján választasz? Generikus vagy márkázott terméket keresel? Milyen tényezők befolyásolják a döntésed? Minőség? Hírnév? Jellemzők? Hasonló kérdéseket tesznek fel a kérdéseket teszik fel a fejvadászok, a munkaadók és a leendő üzleti partnereid is:  Megfelelő képességekkel rendelkezik? Milyen a szakmai hírneve? Milyen szolgáltatásokat és szakértelmet tud nyújtani? Meg tudja oldani a problémámat? 

Persze, amikor a saját márkádról gondolkodsz nehezebb helyzetben vagy, mint a kekszet gyártó cég marketingesei.  Számukra egyértelmű, hogy mik egy adott termék jellemzői és számos eszköz áll a rendelkezésükre a célcsoport meghatározására. A személyes márkánk építéséhez elengedhetetlen az önismeret amire nem is annyira egyszerű dolog szert tenni.

Egy termék esetében egyértelmű a cél is (még többet eladni az adott termékből). A személyes márkád építésekor azonban többféle célod is lehet - világmegváltás, nagyobb szakmai hírnév, a tehetségedet megillető megbecsülés elérése, stb. A pénzkereset (általában) csak egyetlen dolog a személyes célok között. Sok esetben, sokkal inkább valamiféle kívánatos mellékhatás. szemelyes_marka_1.jpg

Tehát a válasz, van is, meg nincs is hasonlóság egy termék márkázása és a személyes márkázás között. És talán nem is ez az igazi kérdés. Hanem inkább az, hogy melyik boltban, melyik polcon szeretnéd látni magad?

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem