A szoborrá vált lány esete

Jade Delaney lehetőséget akart szerezni, hogy megmutathassa szakmai képességeit. Ezért szoborrá változott.  A meglepő akcióval nem lőtt mellé, megszerezte álmai lehetőségét. Lássuk mit tanulhatunk Delaney performanszából!

fearless-girl-statue-international-womens-day-2018.jpg

Egy állást megszerezni nem könnyű ügy. Pláne akkor, ha olyan állást szeretél, ahol ténylegesen megmutathatod, bizonyíthatod a rátermettséged. Ezzel a problémával szembesült a friss diplomás Jade Delaney is, aki szövegíróként akart elhelyezkedni. Némi fejtörés után úgy döntött, hogy nem küldi szét százezer helyre az önéletrajzát, hanem egy lapra tesz fel mindent. Jövendő munkavállalójának pedig a McCann, globális reklámügynökség, bristoli irodáját nézte ki.

A cél adott volt, csak éppen nyitott pozició nem volt a cégnél. Ezért bearanyozta magát és a Fearless Girl -  ez az a bronz kislány, aki tavaly óta rendíthetetlenül néz szembe a Wall Street bronz-bikájáva - poziciójába merevedve egy órát töltött az iroda bejárata előtt.  Ugyanis a McCann reklámügynökség kreatívjainak köszönhető a női egyenjogúságot jelképező szobor koncepciója. 

fearless-girl-enmarka.png

Mielőtt Delaney szoborrá változott volna arról is gondoskodott, hogy a cég vezetői értesüljenek akciójáról. A performansz sikeres volt, Delaney ajánlatot kapott és nem sokára megkezdheti fizetett próbaidejét a cégnél. Andy Reid, a bristoli iroda vezetője pedig így nyilatkozott:  "Szerencsések vagyunk, nem szűkölködünk jelentkezőkben, a friss diplomások életrajzai elárasztanak bennünket … Jade elég bátor volt ahhoz, hogy kitűnjön a tömegből” Azonban az eddig említett okokon túl is van még néhány, melyek nélkül nem lett volna sikeres Delaney meglepő akciója. Nézzük, melyek ezek! 

Ismerd a terepet!

Delaney nemcsak a saját képességeit és vágyait gondolta át, hanem legalább annyi – ha nem több - energiát szentelt az iparági sajátosságok és a cég megismerésére. Emellett azt is átgondolta, hogy a megszerezni kívánt pozicióhoz illeszkedjen a ‘pályázata’. Gyanítom, hogy ugyanez a performansz kevésbé lett volna sikeres, ha ugyanennél a cégnél valamilyen adminisztratív poziciót kívánt volna megszerezni.

Ne mondd, mutasd meg! 

Kreatív, kivételes, elkötelezett, elhivatott és még folytathatnám a sort. Ezek azok a tulajdonságok, melyeket tanácsosabb inkább megmutatni, mint sem egymás után felsorolni. Tehát érdemes átgondolni legyen szó állásról, honlapról vagy éppen a személyes márkádról, hogy melyek azok a minőségek, amiket hatásosabb valamilyen módon megmutatni, mint leírni.

screen_shot_2018-05-14_at_13_08_22.png

Az alapok nem hiányozhatnak!

A performansz azért is lehetett sikeres, mert volt mire felhívni a figyelmet. Delaney nemcsak az aranyfestékre gondolt, hanem arra is, hogy megfelelő minőségű portfoliót állítson össze. Az akciója célja igazából az volt, hogy lehetőséget kapjon a szakmai képességei megmutatására. Gyakran azon bukik el egy-egy ilyen extravagáns megoldás, hogy a szakmai rész gyengébb, mint az akció maga. 

Nem mindegy, hogy mit kérsz!

Delaney elérte amire vágyott, lehetőséget kapott a szakmai képességeinek bizonyítására: egy hónapos, fizetett próbaidőt. Így megkönnyítette a McCann vezetőinek, hogy igent mondjanak az alkalmazására, hiszen ez kisebb elköteleződést és egyben kevesebb kockázatott jelent számukra. Ezzel együtt is Delaney  sokkal többet nyert, mint egy egyhónapos próbaidőt. Hiszen leendő munkaadója büszkén posztolta ‘álláspályázatát’ a Linkedinen. Emlékezetes belépő egy pályakezdő számára, melyre a jövőben is alapozhat.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása