Tanulj más hibájából!

Okos ember, más kárán tanul - ahogy mondani szokták és valóban időnként nem csak a jó példákat érdemes szemügyre venni. Nézzük, mit tanulhatunk Melania Trump példájából!

be_best.jpg

Az Amerikai Egyesült Államokban nagy hagyománya van annak, hogy a Fehér Ház első asszonya egy fontos társadalmi problémára hívja fel a figyelmet. Aktív szerepvállalásával a világ jobbá tételére törekszik. Számos példát láthatunk erre kezdve Dolly Madisonnal, Jefferson elnök feleségével, aki több jótékonysági ügyet is felkarolt – például 1815-ben árvaházat alapított -, Elenaor Roosevelten keresztül, aki az emberi jogok szószólója volt, emellett professzionális szintre emelte és intézményesítette ezt a szerepet – saját stábbal, sajtókonferenciákkal és kampányutakkal. De nem is kell az időben ennyire visszamenünk, gondoljunk csak a közelmúltból Michelle Obama társadalmi szerepvállalására.

obama.png

A múlt héten pedig az elődök nyomdokaiba lépve, Melania Trump is kiállt a nyilvánosság elé, hogy felhívja a figyelmet egy a számára fontos társadalmi problémára. Melania Trump kezdeményezésének célja, hogy egészséges életmódra és a közösségi média megfelelő használatára buzdítsa a gyerekeket. Az esemény azonban nemcsak  közpolitikai szempontból érdekes – de ennek elemzését meghagyom az ezzel foglalkozó szakértőknek –, hanem márkaépítés dimenziójában is tartogat tanulságokat.

Kerüld a Dunning-Kruger hatást!

Melania Trump büszkén jelentette be, hogy ‘Be Best’ kampányának logóját saját maga tervezte. Egy letisztult, egyszerű logóra vágyott, mely rezonál a közönséggel – ez esetben a gyerekekkel. A logó valóban egyszerűre sikeredett – még az is lehet, hogy papíron jó ötletnek tűnt -, csak éppen nem működik logóként, ahogy az a képeken is látható. Egy logó tervezése megtervezése elsőre talán nem tűnik bonyolult feladatnak, de hidd el, hogy igazán jó logót tervezni nem kis feladat. Éppen ezért tanulj Melania példájából, ne engedj a 'csináld magad' mozgalmak és az ingyenes design-szoftverek csábításának. Kerüld ki a Dunning-Kruger hatás csapdáját, kérj inkább professzionális segítséget!

Kétszer ne kövesd el ugyanazt a hibát!

A példaképek, a minták, a legjobb gyakorlatok fontosak, de ez nem jelenthet azt, hogy meglévő mintákat másolsz, mint ahogy azt Melania Trump is tette. Ugyanis a 'Be Best' brossúrája, Michael Obama füzetének másolata. Ráadásul ez már nem az első eset, hogy Melania plágium gyanúba keveredett. 2016-ban, a republikánusok clevelandi konvencióján elhangzott beszédében szó szerint vett át mondatokat az akkori first lady, Michelle Obama 2008-ban, a demokraták elnökjelölő konvencióján elhangzott beszédéből. Egyébként, Melania szövegírója később elismerte, hogy valóban Michellel Obamától kölcsönöztek néhány gondolatot. Ezt nem is ragoznám tovább, röviden csak annyit: inkább lopj, mint másolj és persze ne kövesd el ugyanazt a hibát kétszer!

Bal oldalon Michelle Obama, jobb oldalon Melania Trump brossúrája

Legyen védőhálód!

Mindegy, mit, csak beszéljenek rólam! - vallotta Gábor Zsazsa. Minden celebek ősanyjának bejött ez a mentalitás, de számára a botrányhős kétes szerepe is tökéletesen elfogadható volt. Ha neked más a célod és inkább erős énmárkát építenél, akkor ne kövesd ezt a mentalitást.  A botrányokat el lehet kerülni, például azzal is, hogy egy olyan (akár informális) tanácsadó testületet szervezel magad köré, akik a területük szakértői. Emellett őszintén elmondják a véleményüket. Ezt akkor is megteszik, ha a véleményüket nem szívesen hallod meg, ezzel védőhálót fonva köréd. Ezzel számos kellemetlenségtől megóvhatod magad, csökkentheted a hibák számát, ez pedig hozzásegít ahhoz, hogy valóban erős énmárkád legyen.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem