A bemutatkozás buktatói

Bemutatkozni tudni kell. De jól bemutatkozni nem is olyan egyszerű. Pláne akkor, ha ezt írásban kell megtenned, például a honlapodon. Nézzük, milyen hibákat érdemes elkerülnöd!

bemutatkozo_5.jpg

Tapasztalataim szerint a legtöbb fejtörést és problémázását a bemutatkozó oldal szövegének megírása jelenti. Ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen nem egy egyszerű műfaj. Ráadásul nincsenek mindenkire és minden helyzetre érvényes szabályok sem. De már az is nagymértékű színvonal emelkedést jelent, ha bizonyos hibákat elkerülsz. Ezért most összegyűjtöttem a leggyakoribbakat.

Sehogy sem találom

Meglepően sokszor tapasztalom, hogy nincs 'rólam/rólunk' oldal egy honlapon, webshopban, blogon. Nagy hiba. Hiszen ez remek lehetőség arra, hogy kitűnj, összefoglald a céljaidat és bemutasd, miért azzal foglalkozol, amivel. Ráadásul, ha egy látogató rátalál az oldaladra és felkeltetted az érdeklődését, egész biztosan keresni fogja ezt a menüpontot.

Aki bújt, aki nem

Ha valaki a bemutatkozó oldaladra kattint ezt azért teszi, mert szeretne valamilyen képet kapni rólad. Átvitt értelemben és szó szerint is. Az előbbiben azok az információk segítenek, amit és ahogyan leírsz magadról. Az utóbbiban pedig – nem meglepő módon - egy rólad készült fotó. Ráadásul, ha a nevedhez képet is kapcsolhat a látogató sokkal valószínűbb, hogy emlékezni fog rád és így az oldaladra, szolgáltatásodra is.  

bemutatkozo_3.jpg

A bemutatkozó oldal, nem önéletrajz

Sokan úgy oldják fel a bemutatkozó oldalukkal kapcsolatos dilemmáikat, hogy egész egyszerűen bemásolják az önéletrajzukat. Az önéletrajzi adataid fontos tények, melyek hitelesíthetik a tevékenységedet. Azonban az önéletrajzod, leginkább a múltad mutatja be és nem feltétlenül ad választ arra, hogy miért érdemes pont rád bíznom az aktuális problámám megoldását. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem linkelheted vagy valamilyen formában nem szerepelhet az önéletrajzod, de ez inkább a bemutatkozó szöveged kiegészítése legyen. 

A jóból is megárt a sok

“Sikeres,  innovatív, sorozatvállalkozóként a szenvedélyes tudásvágy hajt és az, hogy téged is kreatív szemléletre inspiráljalak, ráadásul hiteles, igényes és minőségi módon.” Az idézet persze nem valós, de hasonlóval már egész biztosan te is találkoztál. Természetesen az egészséges önbizalom remek dolog, de ez semmiképp sem jelentheti azt, hogy hosszú körmondatokban ömlengj magadról. Az aranyszabályról ilyenkor sem érdemes megfeledkezni: a kevesebb, gyakran több. 

bemutatkozo_1.jpg

A soha véget nem érő történet

A személyes történeted megosztása – például honnan indultál és miért azzal foglalkozol, amivel – jó megoldás lehet. Egy jó történet rendkívül magával ragadó. A jó történetek, tanítanak, elgondolkoztatnak, inspirálnak, kapcsolatot teremtenek és sokáig velünk maradnak. De nem a hosszú és unalmas sztorik. Gyanítom, keveseket érdekel mi volt az óvodában a jeled vagy milyen élmények értek a középiskolában. 

Csak magaddal foglalkozol

A bemutatkozó oldalad nemcsak rólad szól, hanem arról is aki, vette a fáradtságot és kattintott. Ez utóbbiról pedig sokan megfeledkeznek.Természetesen ez nem azt jelenti, hogy minden egyes odatévedő látogató igényeit figyelembe kell venned.

Ha mindenkihez beszélsz, senkihez sem szólsz - hangzik a szövegírók alapszabálya. Éppen ezért mielőtt egyetlen betűt is leírnál, gondold át: kinek szól a szolgáltatásod, milyen az ideális olvasód/ügyfeled? Minél pontosabb elképzelésed van erről, annál könnyebb lesz a szöveg megírása. És annál valószínűbb, hogy elkerülöd a tipikus hibákat.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: NAM via Colossal

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem