Márkázz, mint a Mikulás!

Akár hiszel benne, akár nem, ha erős személyes márkát építenél, van mit tanulnod a Mikulástól.

mikulas_es_enmarka.png

1. Nem elég jónak lenni, meg is kell mutatni!

Hiába a jól elvégzett munka, a figyelemre méltó teljesítmény, ha senki sem tud róla. Ezzel a Mikulás is tisztában van. Bár titokban végzi munkáját - ezért tevékenysége láthatatlan -, mégis gondoskodik az eredmények láthatóságáról arról, hogy teljesítménye ne maradjon rejtve mások előtt.

2. Nem kell mindenhez érteni, elég egy területen szakértővé válni!

A Mikulás tisztában van azzal, hogy ‘mit csinál’, mihez ért és mihez nem. Ő a titkos ajándékozás szakértője, aki évente egyszer ajándékozza meg a gyerekeket, mindig ugyanabban az időpontban. Emellett Listát vezet arról, hogy ki hogyan viselkedett és mindenki azt kapja, amit megérdemel. Így mindenki pontosan tudja, hogy mire számíthat.

3. Különbözöm, tehát vagyok!

A Mikulás nem áltatja magát azzal, hogy nincsenek versenytársai. Tisztában van azzal, hogy erős konkurenciával kell megküzdenie - például a húsvéti nyúllal vagy a fogtündérrel. A piacvezetői pozició megtartása érdekében karakteresen megkülönbözteti magát és a szolgáltatását a terület többi szakértőjétől. Nem csak a szolgáltatása, hanem ő maga is könnyen azonosítható, felismerhető.

4. Nem kell mindenkinek tetszeni!

Azzal együtt is, hogy mindenki szeret ajándékot kapni, a Mikulásnak mégis jól körül határolható célcsoportja van. A saját célcsoportja - vagyis a gyerekek - megismerésére törekszik, a gyerekek véleményére figyel és ‘szolgáltatását’ a lurkók vágyaihoz igyekszik igazítani.

5. Kell egy kis misztikum!

Bár a Mikulásról sok mindent tudunk: hogyan közlekedik, kik a segítői, milyen a megjelenése. De sok minden rejtve marad előttünk, nem ismerjük az élete minden részletét. Csak a legendáját tápláló részleteket ismerjük, a többi a képzeletünkre van bízva. Így csak találgathatunk arról, hogy mit csinál az év többi napján, hol nyaral, mit szokott reggelizni vagy éppen  hova jár manikűröztetni. És ez így van rendjén, hiszen az erős énmárkák körül mindig van egy kis titokzatosság, rejtély és misztikum.

+ 1 Egyedül nem megy

A megbízható csapat kulcsfontosságú. Ezért a Mikulás sem egyedül dolgozik, hanem egy nagyszerű csapattal. Remek alvállalkozók segítik: manók, krampuszok, rénszarvasok és persze a szülők, akikre megbízható márka nagykövetként számíthat. Ők mind azon munkálkodnak, hogy a Mikulás évről-évre időben leszállítsa az ajándékokat, teljesítse márka-ígéretét, így évről-évre erősebbé váljon az énmárkája.

Kép: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem