Frissítsd az önéletrajzod!

Az önéletrajzod nemcsak álláskereséskor jön jól, hanem az énmárkád építésének is fontos kelléke. Ezért érdemes időről-időre átnézni is frissíteni. Még akkor is, ha saját vállalkozásban tevékenykedsz. 

oneletrajz.jpg

Az önéletrajzod nemcsak a pozícióid időrendi listája, hanem - jó esetben - bemutatja a képességeidet és az eredményeidet is. Gyakran előfordul, hogy a tények felsorolása könnyedén megy valakinek - hol és mennyi időt töltött -, de az eredmények leltára csak nem áll össze. Már csak emiatt is érdemes néhány havonta frissíteni az említett dokumentumot és lejegyezni az adott időszak eredményeit. Ráadásul egy igazán jó önéletrajz elkészítésekor ugyanazokat a kérdéseket kell feltenned magadnak, mint az énmárkád építésekor. Bár a kreatív önéletrajzok ellen sokan berzenkednek, mégis érdemes ezeket alaposan szemügyre venned, hiszen jól illusztrálják a folyamatot. Hoztam is néhány példát.

kreativ_oneletrajz_3.jpg

Az első - és talán legfontosabb - kérdéskör, akár önéletrajzról, akár az énmárkádról van szó: miben vagy a legjobb, milyen problémára kínálsz megoldást vagyis miért jó veled dolgozni, téged választani? A fotós Joshua Barnett egy (karton) iPadként készítette el önéletrajzát, hogy szemléltesse az általa készített fotók milyen jól mutatnak majd az online felületeiden.  

kreativ_oneletrajz_1.jpg

Ez rögtön elvezet a második kérdéshez: kihez beszélsz? Kik a potenciális ügyfeleid, munkaadóid? Taira Perrault nem vette félvállról a feladatot, amikor a Partners + Napiernél szeretett volna elhelyezkedni. Kiderítette, hogy a cég vezetője, Sharon Napier kosárlabda rajongó. Az alábbi képen láthatod az önéletrajzát. Egyébként a projekt jól sikerült és Perrault felvették a céghez. 

kreativ_oneletrajz_2.jpg

De Jessica Nitti-Mahoney esete is jó példa erre, aki a "ne beszélj róla, hanem mutasd meg" szellemiségében saját sampont állított elő. A hölgy ugyanis fodrászként keresett munkalehetőséget. Olyan munkahelyet, ahol értékelik kreativitását és hozzáállását. Ezzel rögtön azt is megmutatta, hogy miben különbözik a versenytársaitól.

kreativ_oneletrajz_5.png

Akár kreatív, akár hagyományosabb önéletrajzban gondolkozol a lényeg az, derüljön ki miért érdemes veled dolgozni, ezt a személyiségedhez illeszkedően mutasd meg úgy, hogy felkeltsd a potenciális ügyfelek, munkaadók érdeklődését. Persze arról se feledkezz meg, hogy mindezt eredményekkel támaszd alá. Ez utóbbiak leltárjával pedig nem lesz gondod, ha rendszeresen frissíted az önéletrajzod. Ha pedig munkához látsz ne csak az eredményeket, hanem a kudarcokat is jegyezd le. Hiszen így arra is rálátásod lesz, hogy milyen területeken érdemes fejlesztened magad a következő időszakban.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem