Ne értékeld le magad!

Három mondat, amit gyakran hallok és amivel akár le is nullázhatod a saját teljesítményed mások szemében is. 

screen_shot_2017-07-31_at_20_40_15.png

Sokan nagy, látványos gesztusokban gondolkodnak és kizárólag az online felületekre fókuszálnak, ha énmárkaépítésről van szó. Pedig a hétköznapinak tűnő apróságok is fontosak. Sőt, talán még fontosabbak is. Ilyen hétköznapi apróság például az, hogyan reagálsz a munkád, eredményeid elismerésére. Jól esően nyugtázod az elismerést vagy éppen a reakcióddal magad értékeled le a teljesítményed. Ha ez utóbbit elkerülnéd, akkor a következő három mondatot mindenképp kihúzod a szótáradból.

“Ugyan, csak egy perc volt”

Gyakran előfordul, hogy valaki csak azért nem tekint valamit fontosnak vagy éppen eredménynek, mert csak néhány percbe került a kivitelezése. Ilyen lehet egy telefon, egy kissebb ötlet vagy éppen két ember összekötése. Az ilyen és ehhez hasonló apróságok nem visznek el sok időt, de sokszor pont egy ilyen mozzanat miatt lesz egy projekt igazán sikeres. Ne a ráfordítot időre fókuszálj, hanem az eredményekre. Azért, mert valaminek elintézése csak egy szempillantásnyi ideig tart, nem csökkenti az eredmény értékét.

“Semmiség, könnyű volt”

Csak azért, mert neked könnyű volt megoldani az adott feladatot, az még nem jelenti azt, hogy másnak is az lenne. Ha jó vagy a saját területeden és még szereted is a munkád, akkor a komplexebb problémáknak nehézségi faktora is alacsonyabbnak tűnik. Ne értékeld le a saját tudásod és teljesítményed azzal, hogy semmiségként állítod be az elvégzett munkádat.

„Más is így csinálta volna”

Ez az-az eset, amikor igen nagy a valószínűsége, hogy pont az ellenkezője az igazság. Hiszen nem más kapta a megbízást, a feladatot. Pont azért, mert a te képességeidet, tudásodat és hozzáállásodat tartották megfelelőnek. Így egy ilyen mondattal nem csak a munkádat értékeled le, de még kétségeket is ébreszthetsz a másikban: valóban jól döntött-e amikor rád bízta az adott munkát?

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem