Szokatlan álláskeresés
Hiába az ambició, a remekül összeállított önéletrajz vagy portfolió, ha sehogy sem tudod elérni a megfelelő embereket. Ilyenkor jól jöhet Oscar Gierup és Kristina Samsonova ötlete.
Ha nem tudsz bemenni az ajtón, mássz be az ablakon - ez is lehetne Kristina Samsonova és Oscar Gierup, a Miami Ad School frissen végzett diákjainak mottója. A duó igen csak problémás helyzetbe találta magát azzal együtt is, hogy a Miami Ad School elvégzése jó ajánlólevél egy kreatív ügynökséghez. Azonban hiába a kitartás, a megfelelő portfólió és a jó pedigré, ha nem sikerül a megfelelő emberekhez eljuttatni ezeket.
"Az ügynökségi weboldalakon található e-mail címeken keresztül elérni a megfelelő embereket gyakorlatilag lehetetlen. Kellett találnunk egy másik módot, hogy felhívjuk a figyelmet magunkra és állást találjunk. " - nyilatkozta az Adweek-nek Gierup.
A másik út pedig Cannes-ba vezetett. Ugyanis ott minden évben összegyűlik a reklámszakma színe-java. Az utazás azonban szóba sem jöhetett, hiszen nem volt annyi pénzük, hogy csak úgy átrepüljenek Amerikából, Európába, a fesztivál belépő áráról nem is beszélve. Végül arra jutottak, hogy egy egy jól célzott reklámkampányt készítenek.
Felületként a Facebookot használták, a hirdetéseket pedig úgy célozták, hogy csak azok láthassák, akik kifejezetten reklámmal vagy ahhoz kapcsolódó területen dolgoznak és éppen Cannesban tartozkódnak. A hirdetésekre kattintva pedig a Kristina vagy Oscar portfolió-oldalára érkeznek a látogatók. A büdzsét pedig összedobták, fejenként 60 dollárt fektettek a projektbe és természetesen a saját munkájukat.
A kampány még mindig fut. De akárhogy is alakul a duó történet, az ötletüket érdemes feljegyezni. Mint ahogy azt is, mindig van másik, a bevett szokásoktól eltérő megoldás, ami a megfelelő megoldás lehet az éppen aktuális problémára.