Mire jó egy kreatív önéletrajz?

Sokan ellenszenvvel viseltetnek a kreatív önéletrajzokkal szemben. Az ellenzőknek részben igazuk van. De csak részben. 

oneletrajz.jpeg

A leggyakrabban elhangzó érv a kreatív önéletrajzok ellen, hogy csak a kreatív iparágban érdemes ebben gondolkodni és ott is csak korlátozottan. Ez igaz. Nem minden iparágban és nem minden cégnél célravezető kreatív önéletrajzot beadni. Azonban, érdemes nézőpontot váltani és nem a közvetlen alkalmazhatóságot firtatni az ilyen önéletrajzok esetében.

Ismerd az iparágad, kövesd a trendeket és inspirálódj más területekről – hangzik a jó tanács, ami a kreatív önéletrajzok esetében is jól alkalmazható. Ugyanis a kreatív cv-k többsége egy problémás helyzet megoldásaként, egy ügyfél- vagy állásszerzési stratégia részeként készül el. Nézzük, mit tanulhatunk belőlük! 

oneletrajz_1.jpeg

Ha nincs referenciád, készíts magadnak!

Ezek az önéletrajzok referencia projektként is szolgálnak. Gyakran előfordul, hogy a tervezőnek nincs elég olyan munkája, amit referenciaként megmutathatna. Ez minden területen előfordulhat, ha éppen valaki pályakezdő, pályamódosító vagy éppen olyan iparágban dolgozik, ahol a diszkréció rendkívül fontos.

oneletrajz_5.jpeg

Alakítsd ki a saját pályád!

A tervezők – az önéletrajzuk tervezésekor – nemcsak a szakmai tudásukat, hanem egyéni látásmódjukat, személyes tulajdonságaikat is igyekeznek megmutatni. Azt a stílust, technikát vagy technológiát használják, amiben a legjobbak és a legjellemzőbb rájuk. Azt pedig nem kell hosszasan magyarázni, hogy milyen előnyökkel jár, ha nem kell mások által létrehozott dobozokba szuszakolni magad.

oneletrajz_9.jpeg

Tudd, hogyan éred el a közönséged!

Ehhez persze tudni kell, hogy kivel szeretnél dolgozni és a jellemzőiket, szokásaikat is igen hasznos felderíteni. Így készült el például a Toilet book , amit a legjobb New York-I kreatív ügynökségek mellékhelységeiben helyeztek el. Hanna Pahn is így szerzett magának állást. De Laura Voet önéletrajza - amit a poszt illusztrációjaként használtam – is ennek szellemében született. Ő csupán meg akarta mutatni, hogy mire képes. A projekt pedig olyan jól sikerült, hogy a Design Taxi cikket is írt róla. 

oneletrajz_8.jpeg

Laura portfoliója egyébként egy levelezőlapot is tartalmazott. Amit egy potenciális ügyféllel folytatott megbeszélés után így kapott vissza:

oneletrajz_11.jpeg

Képek: innen

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem