Nemet mondani is tudni kell!

Nemet mondani nem mindig könnyű és sokan nem is szeretik ezt tenni. De ha komolyan építed az énmárkád, akkor érdemes szokásoddá tenned.

yerorno01.jpg

Ahogy mondani szokták: dönteni tudni kell! A nemet mondás is egy döntés. Egy olyan döntés, mely hatással van arra, mennyire lesz erős az énmárkád. Nézzük, hogyan hasznosul a nemet mondás az énmárkaépítésben!

A márka a minőségtől lesz az, ami

Az erős énmárka elengedhetetlen feltétele a minőségi munkavégzés. Ha mindent elvállalsz, mindenre igent mondasz, akkor szétforgácsolódnak az energiáid. Nagyon nem mindegy, hogy minden adódó lehetőséget és feladatot elvégzel vagy a valóban fontos dolgokat valósítsd meg a lehető legjobb minőségben

yes_no_05.jpg

A nemjeink minősítenek

Az elutasított lehetőségek sora – az, hogy mire mondunk nemet – is alakítja a rólunk kialakult képet. Ezért sem mindegy, hogy mihez adod vagy éppen nem a neved, hol jelensz meg vagy éppen milyen eseményen nem jelensz meg. 

yes_no_04.jpg

Tiszteletet ébreszt

Nemet mondani csak az tud, aki tisztában van azzal, hogy mit akar és mit képvisel. Ezért pontosan tudja azt is, mi az, amit nem akar és mi az, amihez nem adja a nevét. Gondoljunk csak Christiane Amanpourra vagy Sheryl Sandbergre. Sokan példaképnek tekintik őket, felnéznek rájuk, hiszen következetesen képviselik álláspontjukat. Ráadásul, az erős márkák nem száz különböző dologról ismertek, hanem egyetlen egyről, és ez az egy dolog minden tevékenységükben és megnyilvánulásukban tetten érhető. 

yes_no_01.jpg

A márka nem más, mint beteljesített ígéret

Ez szimbolikusan és szó szerint is igaz. Ez utóbbihoz pedig idő kell és persze időben teljesíteni a feladatokat. Ha mindenre igent mondasz, ez nagy valószínűséggel nem fog sikerülni, mivel így könnyen túlvállalhatod magad. Mindenki tisztában van azzal, hogy az időmenedzsment egyik legfontosabb alapköve a nemet mondás képessége. Csak éppen nagyon kevesen alkalmazzák. Inkább az a jellemző, hogy ha megkeresnek egy lehetőséggel, még akkor is komolyan elgondolkodunk rajta, ha ez a szakmai céljainkkal ellentétes.

yes_no_02.jpg

Csökkenti a kockázatokat

Sokkal könnyebb igent mondani, mint nemet, ugyanis az előbbit egyáltalán nem kell indokolni vagy megmagyarázni. Nemet mondani nehezebb, de a kockázata kisebb. Hiszen gyakrabban bánjuk meg, ha valamire igent mondunk és elvállaljuk, mint azt amit nem. Ráadásul úgy is megfogalmazhatjuk a nemleges választ, hogy az a későbbiekben akár igen is lehessen.

Képek: Brooke Alexander, New York

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem