Digitális húsvéti tojások

A húsvéti tojás - és persze a tojáskeresésnek - nagy hagyománya van. De nem csak húsvétkor lehet tojásokat keresni és nem csak a kertben. Sőt, a húsvéti tojások kifejezetten jót tehetnek a márkádnak. Egész évben.

husveti_tojas.png

Húsvéti tojás gyarkorlatilag majdnem bármi lehet. Egy felfedézesre váró rejtett forma a logódban, egy rejtett üzenet a honlapodon, egy láthatatlan funkció, ami csak bizonyos billentyűk leütésére jelenik meg. Bármi, ami a felfedezés örömét adja a szemlélőnek.

 

 

Az első digitális húsvéti tojásért majd 40 évet kell visszaugranunk az időben. Ugyanis, 1979-ben Warren Robinett rejtette el az Atari Adventure nevű játékában. Robinett igazából az őt foglalkoztató Atarinak szánta a fricskát, mivel saját nevét helyezte el meglepetésként a játékban. Robinett példáját sokan követték, talán az egyik legszellemesebb a Vice City nevű játék, ahogy egy nehezen elérhető felhőkarcoló tetején, a legfelső emeleten ténylegesen egy húsvéti tojást találunk.

De nemcsak a videójátékokban, hanem bármilyen digitális termékben rálelhetünk egy-egy húsvéti tojásra. Hogy miért jó az Asana-nak, hogy egy unikornis száguld végig a képernyőn vagy a Vogue-nak egy kalapos dinoszaurusz?

Ezek az apró gegek megmosolyogtatják a felhasználót, emlékezetessé teszik a pillanatot, emellett az exkluzívitás érzetét keltik, így végső soron növelhetik a márka iránti elköteleződést is. Ráadásul, olyan hírverést jelentenek, amit a legnehezebb elérni: a felhasználók önként és boldogan számolnak be barátaiknak a húsvéti tojások felfedézéséről, ezzel pedig a márka ismertségét és reputációját is emelik. Nemcsak húsvétkor, hanem egész évben.

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem