Szövegelj jobban!

Blogposzt. Honlapszöveg. Előadás. Prezentáció. És millió egymásnak ellentmondó tanács, ezért már azt sem tudod hogyan kezdj hozzá. Azonban van három kérdés, ami leegyszerűsíti a helyzetet. 

enmarka.png

Mit?

Legyen szó bármilyen szövegről a legfontosabb, hogy tudd mi az a gondolat - vagy üzenet -, amit megszeretnél osztani. Teljesen mindegy, hogy beszélned vagy írnod kell és az is mindegy, hogy nyomtatásban vagy online, kezdd  azzal, hogy mit akarsz elmondani. A mondanivalódat pedig sűrítsd egyetlen mondatba. Ha pedig megvan ez az egyetlen mondat, akkor ne téveszd szem elől. Ez az egyetlen mondat, lebegjen a szemed előtt, miközben a szövegedet írod. 

szemelyes_marka.png

Miért?

A legtöbben azért vállalnak előadást vagy írnak blogot, készítenek honlapot, hogy ismertebb legyen a nevük, ezzel eladják a terméküket, szolgáltatásukat. És ez rendben is van. De nem az eladás az első lépés. Az ehhez vezető út, hogy megbízzanak benned a leendő vásárlóid. A bizalom egyik legfontosabb építőköve pedig az értékes tartalom. A hasznos és minőségi tartalom bizalmat épít, majd lojális, visszatérő követőket, akikből egyszer márkanagykövetek lesznek. Ez hosszabb és munkásabb út, hiszen  tovább tart megírni egy valóban klassz szöveget, de hidd el megéri! Tehát, előbb adj értékes tartalmat, építs bizalmat és csak utána jön az eladás. 

personal_branding.png

Kinek?

Ha mindenkihez beszélsz, senkihez sem szólsz. Ahhoz, hogy meggyőző, hasznos vagy érdekes  legyél - esetleg mind a három - tudnod kell kihez beszélsz. Ismerned kell a célcsoportodat, hiszen őket akarod megszólítani és a cél, hogy a szöveg nekik szóljon. Keress adatokat, nézz utánuk! De még ennél is jobb, ha csupán egyetlen emberhez beszélsz: az ideális ügyfeledhez. Képzeld el, milyen egy átlagos napja, milyen jellemzői és szokásai vannak, vajon miről beszélgethet a barátaival, mi bosszantja fel. Mikor és milyen körülmények között fogja olvasni a szövegedet vagy meghallgatni az előadásodat? Minél részletesebb képed van róla, annál könnyebb lesz számára is értékes szöveget előállítanod. 

szemelyes_marka_1.png

A végére pedig bónuszként egy tanács: olvass minél többet! Szépirodalmat, szakirodalmat, magazinokat, blog és Facebook bejegyzéseket, reklámokat. Bármit. Több szó, több gondolat. Hiszen a legnagyobbak is úgy kezdték, hogy rengeteget olvastak.

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem