Melyiket válasszam?
Céges márka vagy személyes márka? - gyakran elhangzó kérdés. Az előnyöket és hátrányokat hosszan lehetne sorolni mind a két döntés mellett. De inkább váltsunk nézőpontot, tegyük fel másképp a kérdést!
Abban a pillanatban, ahogy egy vállalkozásban eléri a résztvevők száma az egyet, azonnal elhangzik a kérdés: a céges vagy a személyes márkámat építsem inkább? Ilyenkor hosszas lamentálás következik, pro és kontra érvek hangzanak el. A céges márka jobb, mert adott esetben eladható. Aztán jön egy de, ember-emberrel üzlettel és amúgy is alapítót/tulajdonost keresik az ügyfelek, hogy csak a leggyakoribb dilemmát említsem. Az ilyen és ehhez hasonló pro és kontra érvek aztán sokszor egy helyben topogást, bénultságot okoznak.
Ezt a kényelmetlen, sehova se vezető helyzetet azonban elkerülhetjük azzal, ha átfogalmazzuk a kérdést és a vállalkozás, a cég értékei felől közelítjük meg a problémát. Mint ahogy azt a Drap digitális ügynökség vezetői is megtették. Ahelyett, hogy beleragadtak volna a céges kontra személyes márka kérdésébe, inkább azt keresték: hogyan fér meg az egységesség és a sokszínűség egymás mellett?
A válasz pedig egy olyan arculatban öltött testet, ami egységes, de a csapattagok egyéni tulajdonságainak ismeretében személyre szabható - a cégnév D betűjének variálásával. Ezzel nemcsak a saját alkalmazottaik felé tettek egy gesztust, hanem a szolgáltatásuk jellemzőit is megmutatták: állandó minőség, személyes igényekre szabva.
A lényeg: ha elakadnál a céges vagy személyes márka dilemmában, válts nézőpontot, fogalmazd át a kérdést és közelíts inkább az értékeid felől. Így, biztosan közelebb jutsz a megoldáshoz.
Képek: innen.