Tűnj ki!

Egy erős márka hiteles, azonnal felismerhető, azonosítható. Nincs ez másképp az erős énmárkák esetében sem. Fontos, hogy markánsan megkülönböztesd magad. A kérdés csak az, hogyan? 

different.jpg

Amikor megkülönböztethetőségről van szó, akkor legtöbben a külsőségekre gondolnak Az öltözködést, egy logót vagy arculatot, névjegyet vagy éppen egy honlap küllemét értik alatta. Valóban ezek megfelelő megkülönböztető jegyek. Hatásosak is. Hiszen támogatják az azonosíthatóságot, de talán nem ezek a legfontosabbak.

Ha igazán erős énmárkát szeretnél építeni, akkor első körben nem a külső jegyekre koncentrálsz. Először inkább magadat, pontosabban a már meglévő szakmai és személyes (belső) tulajdonságaidat veszed szemügyre. Sokkal biztosabb alap a már meglévő adottságaidra és képességeidre alapozni, mint a könnyen lecserélhető, lemásolható külsőségekre. 

Tudás, attitűd és stílus

Mivel az énmárkaépítés a karrier céljaid megvalósítását szolgálja, az általános cél az, hogy a szaktudásod és szakmai tevékenységed kapcsolják a nevedhez. Ezért rendkivül fontos, hogy mi az a szakmai minőség és tudás, amivel rendelkezel. Milyen végzettséged van vagy nincs? Van-e valamilyen speciális szaktudásod és tapasztalatod Esetleg saját módszered? Összességében: a tudásod és a szakmai tapasztalatod miben más, mint a konkurenseidé?

Majd jöhet a hozzáállás az-az hogyan végzed a munkádat. Lelkesen vagy éppen hideg profizmussal? A minőség a mindened vagy éppen az, hogy mindig pontosan teljesíts? A kérdéseket a végtelenségig lehetne sorolni, a lényeg az, hogy próbáld megtalálni a választ a hogyan-ra. És ez a kérdés rögtön elvezet a stílushoz. Mivel magában foglalhatja azt is, hogyan bánsz másokkal, hogyan kommunikálsz. Tudományos részletességgel magyarázol vagy az egyszerűség jellemez? Barátságosan vagy odamondogatsz? Az érzelmekre hatsz vagy a logikai levezetés az erősséged? 

Ha megvannak a válaszaid, akkor már jöhetnek a külső megkülönböztető jegyek, melyek alátámasztják, kiegészítik és kommunikálják ezeket a minőségeket. 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem