Távozz stílusosan!

Az első benyomás fontosságával mindenki tisztában van. Az első munkanap jelentősségét is egyre többen felismerik és tudatosan készülnek rá. De mi a helyzet az utolsóval? 

i-quit_2496878b.jpg

Még mindig tartja magát az elképzelés, mely szerint a klasszikus karrierív: elhelyezkedünk valahol, esetleg egyszer-kétszer munkahelyet váltunk, közben szépen lépegetünk felfele a vállalati ranglétrán, mígnem nyugdíjba nem vonulunk. Mégha valaha igaz is volt ez, ma már biztosan nem az. Így egyre több utolsó munkanappal számolhatunk karrierünk során.

Ezért sem árt némi figyelmet fordítani arra, hogyan köszönünk el - bármi is legyen a távozás oka -, milyen is az a bizonyos utolsó benyomás, amivel (volt) kollégáink szembesülnek. Egy félresikerült búcsúzás emléke csak  lassan halványul el. Ez persze nem azt jelenti, hogy hatalmas ügyet kell csinálni a távozásunkból. De legalább a már-már spamnek minősíthető,  'címzett mindenki' szabvány e-mailt érdemes lecserélni valami eredetibbre. Íme, néhány példa, amikor ez egész jól sikerült. 

guy_kawasaki.jpgGuy Kawasaki infografikával dobta fel a felmondó levelét, amikor majd 30 évvel ezelőtt az Apple-től távozott.
enmarka_1_1.jpgChris Holmes tortával édesítette meg a búcsú pillanatait.
screen_shot_2016-05-26_at_19_52_11.pngNem volt stílustalan az a programozó sem, aki a Super Mariot alakította át a körülményekhez.

enmarka_6.jpgIndia Rabey, pedig egy falapon köszönt el munkáltatóitól.

Karen X. Cheng pedig dalban mondta el. Nos, ez talán kissé túlzás, de egy biztos: emlékezetes volt távozása.

Képek: innen és innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása