Kéretlen tanácsok kezelése

Kéretlen tanácsok. Vélemények, kérdések, melyek kényelmetlenséget okoznak, esetleg elbizonytalanítanak. Hogyan kezeld őket?

screen_shot_2016-04-14_at_19_59_41.png

Aki tudatosan építi a személyes márkáját – és persze az is, aki nem - az előbb-utóbb belebotlik egy-egy önkéntes tanácsadóba. Van, aki ilyenkor hosszan bosszankodik, de olyan is aki meg sem hallja a kéretlen tanácsokat. Mind a két reakciónak megvannak a maga buktatói, ezért egy másik megoldást ajánlok. Gondold át, ki és mit mondott! Hiszen a kéretlen tanácsokból is lehet tanulni. Segítségként összeszedtem az önkéntes tanácsadók legfőbb típusait:

f27c7234921117_56e2e84d43d6a.jpg

A statisztikus

Látszólag okosan és megdönthetetlenül érvel. Számokat, százalékokat emleget és kutatásokra hivatkozik. Gyakran kezdi a mondatait így: “A legfrissebb kutatások szerint…”

Mit tegyél?

Kérdezz vissza, hogy hol olvasta a hivatkozott kutatást, mi a statisztikáinak a forrássa. Ha a forrás hiteles, akkor olvasd el és gondold végig, mi az ami rád vonatkozik és nem érdemes figyelmen kívül hagynod.

561a1f34921117_56e3091b37ecd.jpg

A gyakorlati szaki

A tanácsainak a lényege, hogy ő már kipróbálta az említett módszert/eszközt/stratégiát és neki nem jött be. Ezért neked sem ajánlja. Még akkor sem, ha a helyzetetekben semmi hasonlóság sincs.

Mit tegyél?

Ez esetben is érdemes kérdezni, hiszen nemcsak a sikersztorikból, hanem mások kudarcaiból is lehet tanulni. Ha rájöttél, hogy neki vajon miért nem sikerült, akkor van esélyed kikerülni azt a csapdát, amibe ő már belelépett.

41067934921117_56e2e8ffc0b60.jpg

Az aggódó

Általában jó indulatú, a célja nem a te elbizonytalanításod, bár sokszor ezt a hatást váltja ki. Tipikus kérdései: “Biztos, hogy ebből meg lehet élni? Honnan fogják tudni, hogy te milyen jó vagy? Mi lesz, ha nem lesz elég ügyfeled?"

Mit tegyél?

Ha felkészült vagy, akkor az általa említett kérdésekre vannak már válaszaid. Egyéni döntés, hogy ezeket megosztod-e vele. Azonban, ha olyan problémán aggodalmaskodik, amire még nincs megoldásod, akkor itt az ideje a válasz megkeresésének.

5ec15234921117_56f08f76821e4.jpg

A példák mestere

Mindenre van egy ellenpéldája, amit olvasott vagy hallott valahol – a szomszédom mesélte, hogy az unokatestvérének a lánya… - és ezt nem fél hangoztatni.

Mit tegyél?

Az ő felvetéseivel nem feltétlenül érdemes foglalkoznod.

8006a234921117_y3jvccwxntawldexnzismcww.jpg

Az esztéta

“Nem igazán tetszik. Lehetne szebb/más árnyalatú/más színű a honlapod/névjegykártyád.” Ez az a típus, akinek a tanácsait a legkönnyebb egy vállrándítással elintézni, hiszen ízlések és pofonok... Azonban, nem mindig érdemes.

Mit tegyél?

Ha a célcsoportodhoz tartozik – vagy azok közé, akinek a véleményére adsz -, akkor kérdezd meg, hogy mi és miért nem tetszik neki. Elképzelhető, hogy az ellenvetéseit érdemes megfogadni, de csak akkor érdemes ezen elgondolkodnod, ha indokolni is tudja a véleményét.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása