5 könyv, aminek ott a helye a polcodon

Sokan kérdezik, mit érdemes olvasni, ha tudatosan építenék az énmárkájukat. Íme, öt könyv amit mindenkinek szívesen ajánlok. Annál is inkább, mert időtállóak, alapvetően nem az éppen aktuális trendekre koncentrálnak, hanem valamilyen szemlélet átadására törekednek. Már-már klasszikusnak számítanak.

enmarka_konyvek.png

Kevin Roberts: Lovemarks – Jövő a márkák után

A Saatchi & Saatchi vezetője az érzelmi alapú marketing tudományának lényegét foglalja össze a könyvben. A szeretet- vagy kultuszmárkák azok a márkák, mely hosszú időn keresztül képesek megkülönböztetni magukat a versenytársaiktól, érzelmi alapokon. Roberts szerint a siker nyitja (a minőségen túl) a titokzatosságban, az érzékiségben és meghittségben rejlik. Ha jobban belegondolunk az igazán erős  személyes márkák, egyben kultuszmárkák is. Egyébként a szerző személye is igen érdekes, róla itt olvashatsz. 

enmarka_konyvek_1.jpg

Robert Caldini. Influence - The Psychology of Persuasion

A meggyőzés tudomány - nem varázslat. Caldini 35 év pszichológiai kutatásait foglalta össze, kellemesen szórakoztató formában. Ismerteti a meggyőzés legfontosabb hat alapelvét, annak pszichológiai hátterét, alkalmazását - és azt, hogy adott esetben hogyan védekezzünk ellenük. 

David Ogilvy: Egy reklámszakember vallomásai

Ogilvy, minden idők egyik legzseniálisabb reklámszakembere. Az ő tanácsaira igazán érdemes odafigyelni, azoknak is akik nem a reklám szakmában tevékenykednek. Ha énmárkát építenél vagy éppen csak azt szeretnéd tudni, hogyan viselkedj az üzleti világban, hogyan írj, hogyan kommunikálj az emberekkel akkor mindenképp olvasd el ezt a könyvet.   

enmarka_konyvek_2.jpg

Seth Godin: Mi a bőgés?

A szerzőtől megszokott élvezetes stílus, remek példákkal. A könyv eredeti címe A lila tehén. Egyben ez az a kép, ami a legpontosabban foglalja össze a Godin üzenetét: találd meg a lila tehenet, azt az ötletet, ami megkülönböztet a konkurenciától. Ez lehet egy vállalkozási ötlet - ami saját pályát terem és ezáltal megkerüli a versenyt - akár egy hirdetési módszer - ami felkelti a célpiacod figyelmét -, a lényeg az, hogy légy más! A lila tehénről itt még többet megtudhatsz.

William Zinsser: On Writing Well

Írni viszonylag könnyű megtanulni, de jól írni annál nehezebb. Zinsser ezt a komplex problémát teszi kezelhetővé. Alapelvek, módszerek, tanulságos történetekkel és személyes tapasztalatokkal fűszerezve. Ezt nem is ragoznám tovább, olvasd el és gyakorolj!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem