5 hiba, amire nincs mentség

Egy jó szakmai kapcsolat akár egy emaillel is indulhat, de akár fennakadásokat is okozhat - vagy éppen a végét is jelentheti -, ha nem figyelünk oda. Arról nem is beszélve, hogy minden egyes elküldött levél erősítheti vagy rombolhatja az énmárkádat is.

email_marketing.jpg

Itt van az ősz és ezt nemcsak az egy négyzetméterre jutó ünneplőbe öltöztetett gyerekek száma jelzi, hanem az emailek növekvő száma is. Az elmúlt napokban nálam is nőtt a forgalom, így újra szembesültem néhány olyan alaphibával, amiről mindenki azt gondolja, hogy ő aztán soha nem követi el ezeket, mégis időről-időre megesik. Hogy ez ne így legyen, összegyűjtöttem a legbosszantóbbakat:

Megszólítás, elköszönés hiánya

A megszólítás és az elköszönés alap. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy cirkalmas udvariassági formulákat alkalmazz, azonban a "Figyelj, csak azt szeretném kérdezni..." felütés nem a legmegfelelőbb. Pláne, nem kapcsolatfelvételként, de a későbbiekben sem. 

Elmaradó válasz

Biztos te is voltál már olyan helyzetben amikor elküldtél egy levelet - ráadásul úgy, hogy a címzett kérésére reagáltál, ami rettenetesen sürgős volt -, majd napokig nem érkezett válasz. Biztos veled is megtörtént már ilyen és gyanítom, nem feltétlenül pozitívan értékelted a másik viselkedését. Bármennyire is kényelmetlen a gondolat, de több mint illendő 24 órán belül válaszolni.

hogyan_emailezz_1.png

Címzett az egész világ

Ez az az eset, amikor valaki a teljes címlistájának elküld egy levelet úgy, hogy minden emailcím látható. Ezt leginkább vállalati közegben szocializálodottaknál tapasztalom - tipikusan meghívók, sajtóközlemények esetében. Persze, ha valakinek sok ideje van akkor rendkívül szórakoztató lehet végig bogarászni, hogy ki mindenki kapta meg az adott levelet, de nem biztos, hogy mindenki örül annak, ha ily módon nyilvánossá válik a címe az adott körben.

Reply to all

Ez gyakorlatilag a hármas pont minősített alesete. Itt nem pusztán csak a 'reply to all' gomb felesleges használatára gondolok, hanem a levelező listákra küldött válaszokra is (például a manapság sok helyen használt szülői levelező listákra). Egyrészt, feleslegesen növeljük vele a másik forgalmát - nem tartjuk tiszteletben az idejét -, másrészt nem biztos, hogy mindenkire tartozik a válasz. 

hogyan_emailezz.png

Kéretlen hírlevél

Egyszer csak azt veszed észre, hogy a legkülönbőzöbb hírlevelek landolnak a postaládádban. És nem-nem a hivatásos szpemmerekről van szó, hanem egy ismerősöd teszi ezt veled. Az ismerős éppen hírlevelet indított és úgy gondolja a listaépítést, hogy ráküldi a levelét mindenkire, akivel valaha is váltott egy üzenetet. Ha nem akarod rekordsebességgel csökkenteni a népszerűséged, akkor ezt soha ne tedd. Inkább írj egy levelet, melyben udvariasan rákérdezel: érdekelné-e a hírleveled.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása