Az ördög a részletekben rejlik

Az ördög a részletekben rejlik, ez köztudomású. Nincs ez másképp az énmárka esetében sem. 

Az erős énmárkához szükséges nagyobb lépésekről - például önéletrajz, névjegykártya, elevator pitch, online jelenlét  - már többször posztoltam. Azonban azokról a bizonyos apró gesztusokról, még nem igazán. Pedig, ezek az apróságok azok, melyek igazán emlékezetessé tesznek valakit. Hogy mire gondolok? Emlékeztek, amikor 1986-ban Freddie Mercury egy magyar népdalt énekelt a Népstadionban? 

De ugyanilyen apró, de emlékezetes gesztus lehet egy köszönet vagy köszönőlevél is. Sokat elárul valakiről, hogy mit, mikor és hogyan köszön meg. Íme, néhány példa a nagyoktól: Barack Obama így fejezte ki tiszteletét Yann Martelnek - a Pi élete című könyv szerzőjének. 

Andy Warhol 1963-ban ábrázolta először Elizabeth Taylort. Ám, Taylornak egészen 1977-ig kellett várnia egy saját példányra. Elizabeth nem várt 14 évet, azonnal megköszönte. 

Marilyn Monroe nem bonyolította túl. 

Neil Armstrong amerikai űrhajós, holdutazása 25. évfordulóján a szkafanderét készítő szakembereknek küldött köszönőlevelet. 

Dan Rowan és Dick Martin jól ismert humoristák az Amerikai Egyesült Államokban. 1968 és 1973 között futott népszerű sorozatuk az NBC-n. Úgy tűnik a tréfálkozás a színfalak mögött is folytatódott. 1973. augusztusában John Wayne is szerepelt a műsorban. Így köszönték meg részvételét: 

1974-ben, egy Los Angeles-i klubban verekedés tört ki. A helyzet elég durva lehetett. Másnap John Lennon az alábbi módon fejezte ki háláját, Pam Grier színésznőnek: 

Mit, mikor és hogyan szoktál megköszönni?

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása